Nemecké tanky
Už v roku 1938 bolo zrejmé, že tanky PzKpfw IV bude v budúcnosti potrebné nahradiť modernejšími konštrukciami. Nemecké firmy postupne ponúkli niekoľko prototypov, ktoré však boli všetky zamietnuté. V roku 1941 bol u firmy Henschel objednaný projekt 36 tonového tanku VK 3601. Požadovaná bola rýchlosť 40 km/h, dobrá pancierová ochrana a silný kanón. Po vyrobení prototypu sa však ďalšie práce zastavili a v máji 1941 bola vyhlásená nová súťaž na 45 tonový tank VK 4501, ktorý mal byť vyzbrojený 88 mm kanónom KwK 36. Vznikli dva prototypy u firmy Henschel aPorsche. Oba boli predstavené Hitlerovi 20. apríla 1942. Zo súťaže vyšla víťazne konštrukcia Henschel, 90 rozpracovaných podvozkov firmy Porsche boli použité na výrobu stíhača tankov Fedinand.
Tiger bol na svoju dobu skvelý tank, ktorý v sebe skĺbil silné pancierovanie a mocný kanón. Jeho slabinou však bola zložitosť a technická náročnosť pri výrobe, ktorá spôsobila, že bolo vyrobených iba 1350 kusov. Počas jeho nasadenia sa tiež ukázalo, že jeho 8 pojazdových kolies, ktoré sa navzájom prekrývali malo tendenciu sa zablokovať blatom alebo kameňmi, čo mohlo byť príčinou spadnutia pojazdového pásu. Prekrývajúce sa kolesá tiež často v zimných podmienkach zamŕzali. Pásy boli po skúsenostiach z východného frontu až 725 mm široké, ale ani to nebola dostatočná šírka a v mäkkom teréne boli ťažké tanky aj tak veľmi neohrabané, keďže merné zaťaženie na pôdu bolo 1,04 kg/cm².
Typickým znakom nemeckých tankov a Tiger nebol ani z ďaleka výnimkou, bola už opticky väčšia hranatosť. Príčina bola jednoduchá - Nemci nemali dosť legúr na výrobu liateho panciera. Tento problém sa dal obísť studeným valcovaním a tepelným spracovaním - takto sa dali ale vyrábať len ploché diely, ktoré sa potom dali len prácne zvárať. Boky veže Tigra boli vyrobené z ohnutého hrubého pancierového plechu. Nemci boli v tej dobe jediní, kto dokázal ohýbať tak hrubé plechy s presnosťou na 5 stotín milimetra. To skracovalo dobu popúšťania. Všeobecne bola ale táto technológia podstatne pomalšia ako odlievanie, čo spôsobovalo, že výroba tankov zaostávala za spojencami.